Gymnasievelandet

Mitt humör går upp och ner som en symaskinsnål just nu. Antar att jag är trött eller liknande. Aja, ska inte låta det gå ut över er.
Tänkte istället berätta om mitt gymnasievelande. Jag vet vad jag vill och det är att gå en musiklinje. Men det finns många skäppar i hjulet.
  • Mina föräldrar är totalt anti en musiklinje
  • Jag kanske inte har tillräckligt bra talang
  • Jag kanske inte alls passar in
  • Jag kanske inte får jobb efteråt
  • Jag kanske får behörighet till högskolan men kommer få det skit tufft för att jag gått en musiklinje innan
Och så vidare....
Jag gjorde ett testgymnasieguiden.se om vilken typ jag är (alltså inget intressetest).


Som ni ser så ligger Artisten och Mediaräven längst upp och frågorna handlade ganska mycket om vardagen. Det fanns inte ens några frågor om jag var musikintresserad eller inte. Om man vänder på det hela, om jag inte går en musiklinje tror jag jag skulle vilja bli brandman, sjuksköterska eller datatekniker.
Vi får väl se vart det leder och blir av med mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0