Brutet finger

Okej, nu undrar ni förståss. I förrgår sa jag att det var stukat - det var iaf vad jag trodde - igår kväll visade det sig att det var brutet.



•1.       Vi tog bussen till vårdcentralen

•2.       Vi vänta i väntrummet

•3.       Läkaren höll på med mitt finger och skulle se vad som hänt

•4.       Fick en remiss till röntgen på sjukan

•5.       Bussen upp till sjukan och sprang i labyrinten för att hitta till rätt ställe

•6.       Satt i vänt rummet

•7.       Min tur att gå fram med min remiss, blev visad till nästa väntrum

•8.       Vi väntar utan för röntgen

•9.       Jag får gå in och röntga fingret, gick ganska snabbt

•10.    Vi satt i väntrummet för att få veta vart vi kulle sen

•11.    Vi vänta och vänta och vänta

•12.    Vi blir skickade till akuten med ett nytt brev

•13.    Vi letade oss fram till rätt ställe

•14.    Jag träffa brorsans kompis och mamma som satt i väntrummet för att få komma in till akuten

•15.    Vi väntar en stund utanför och blir sedan insläppta vi också

•16.    Vi väntar som vanligt ganska länge

•17.    Jag fick låna Ha´s mobil och gå ut till och ringa till mamma och berätta att vi satt på akuten och att det skulle ta ett tag till

•18.    Vi fortsatte vänta

•19.    Vi blev visade till nästa rum

•20.    Där väntade vi

•21.    Tills Ha fråga när vi skulle få träffa en läkare, det skulle ta ca 30 - 45 min och hon fick veta fingret var brutet

•22.    Vi blev hungriga och gick upp till caféet i och med att det skulle ta ett tag, vi käka en korv och drack lite Cola

•23.    Svårt att hitta tillbaka

•24.    När vi kommer fram fick vi gå in och sätta oss i ett rum dit läkaren skulle komma

•25.    Vi vänta, till sist kom han och babbla om mitt finger och gipsade det

•26.    Jag ska ha det så i 3 veckor och ska röntga det nästa vecka igen

•27.    Vi ska hitta ut därifrån

•28.    Koas vi hittar inte ut

•29.    När vi hittat ut var Hanna lite uttråkad och börja prata om att inte skrämma julgranarna XD

•30.    Sen slog hon mig med sin colaflaska i huvet så att jag fick en bulla typ xD

•31.    Vi blev hämtade

•32.    Vår sjukhusresa varade i 7 timmar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0